Weekje verder - Reisverslag uit Hawassa, Ethiopië van Krista Hooft - WaarBenJij.nu Weekje verder - Reisverslag uit Hawassa, Ethiopië van Krista Hooft - WaarBenJij.nu

Weekje verder

Blijf op de hoogte en volg Krista

23 Juli 2012 | Ethiopië, Hawassa

Salam no (haha, dat schrijf je vast anders :D)! Alweer denk een weekje verder na het vorige bericht. Toch maar weer het internetcafe opgezocht voor een berichtje en enigszins contact met het thuisfront opzoeken. Ook heel erg fijn.

Langzamerhand begint Ethiopie te wennen. Je leert er je mensen kennen (Abdi, Shameless, Linos), de plekjes om wat te eten en te drinken (Logita, Time cafe), het eten en drinken zelf (injera, tejj, hassamousa, oid) en je eigen gebruiken beginnen zich te ontwikkelen (pap in de morgen, malariatablet in de avond). Kortom, het went. En ja, de wc (lees gat in de grond) blijft vervelend en ook aan de douche (emmer regenwater over je hoofd) heb ik aardig wat op- en aanmerkingen. Maar al met al is het hier prima toeven. De andere vrijwilligers zijn erg gezellig, met Maureen en Estee in een huis is knus en gaat allemaal heel gemakkelijk en de etentjes met de vrijwilligers van iig Affini zijn altijd te snel afgelopen.

En dan het werk, de reden waarom je hier dan bent. In het begin liep alles wat moeizaam. Wat komen die drie meiden hier nu precies doen? De eerste week was vooral meekijken, wat doen ze al op de school en hoe gaat het in zijn werk? Toch al wel m'n eerste Engelse les gegeven. Wat was ik trots! Want ook hier kan ik dat best :) En ook die van vandaag, prima te doen! Al miste ik m'n smartboard en is mijn Amhaars niet al te best, misschien kan ik zelfs nog wel zeggen dat ze er ook daadwerkelijk iets van geleerd hebben.
We hebben besloten om iig het sportveld aan te pakken en de leraren computerles gegeven. Dus vandaag, 'oude' kleding aan en gras snijden met een zeis. Voor de eerste keer sinds ik hier ben hard gewerkt. En dat was best fijn. Morgen gaan we verder en gaan we proberen om ook het toiletgebouw enigszins op te frissen. Het werk wordt nog wel wat :)