Nog 4 nachtjes... - Reisverslag uit Hawassa, Ethiopië van Krista Hooft - WaarBenJij.nu Nog 4 nachtjes... - Reisverslag uit Hawassa, Ethiopië van Krista Hooft - WaarBenJij.nu

Nog 4 nachtjes...

Blijf op de hoogte en volg Krista

06 Augustus 2012 | Ethiopië, Hawassa

....en dan is de maand Ethiopie voorbij. En ik kan nu heel hard roepen, het is veel te snel gegaan, dat is het niet. Het is prima zo. Ik heb onwijs leuke dingen gedaan, leuke nieuwe mensen ontmoet, een nieuwe wereld mocht ik leren kennen. Het is goed.

Ook dit weekend, in een woord gewoon geweldig. Gelukkig, ik stond niet voor niks om half 6 (!) naast m'n bed (ja, in Ethiopie lukt het me om op tijd wakker te worden, ook zonder wekker!), wat was dit een leuk weekend. Onder andere een boottocht over een meer met krokodillen en nijlpaarden en een avond met een kampvuur en Afrikaanse dans. Drie x raden wie werd gevraagd om bij elke dans mee te doen.....juist. Helaas zijn ook hier foto's van gemaakt. Het gaf niet, het was alleen al super om rond het kampvuur te zitten, te klappen, te dansen en intussen naar de meest heldere lucht te kijken welke gevuld was met de meest heldere sterren. Dit was genieten. Daar kon zelfs de salamander in ons hutje later op de avond niks aan af doen.

Over het werk: de wc's hebben we een beetje opgegeven. Niet dat we niet wilde, maar toen ons werd verteld dat aan het plafond drie nesten hingen met vliegen en ons werd verboden om daar aan te zitten omdat de nesten gevaarlijk zouden zijn, zijn we ermee gestopt. Gelukkig stond er nog een wasbak die net zo goed jaren het schoonmaakdoekje niet meer had gezien dus zijn we daar mee aan de slag gegaan. Geweldig, onze coordinator zag er eerst duidelijk het nut niet van in. Tot hij zag dat de tegels eigenlijk wit waren..... "Amazing...."

En dan is het dus nu aftellen. Of optellen. Want eigenlijk kan ik niet wachten op het weekend. Een nachtje thuis slapen en niet meer midden in de nacht je zaklamp zoeken omdat je naar de wc moet. Een warme douche die ook daadwerkelijk langer dan 5 minuten warm blijft. Electriciteit waarvan je weet dat het het ook nog doet als je 's avonds weer terug komt. Maar ik neem ook genoeg ervaringen vanuit Ethiopie mee. Genoeg om nu van te kunnen zeggen: wat heb ik een geluk. Wat heb ik het goed. Wat hebben wij het goed. Wat moeten wij daar nog meer van genieten dan we eigenlijk al doen. Ik in elk geval. Ik kan niet wachten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Hawassa

Krista

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 5570

Voorgaande reizen:

19 Juli 2017 - 05 Juli 2017

India

28 Juli 2014 - 27 Augustus 2014

Maleisië (Borneo) & Brunei

09 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Ethiopië

Landen bezocht: